Saturday, October 31, 2020

Hänglar&Wings

Hej!







Idag har jag ett kort gjort med alldeles underbara stämplar från Hänglar och Wings. (besök deras blogg Hänglar&Wings för massor av fin inspiration!)  Jag älskar deras super söta silent dolls! Just för detta kortet har jag dock bara använt granen och tomten från det fina setet Grantomtar. 
Det är så inne med tall slimline cards och här är en variant. Jag började med att stämpla min text och sedan maskera en rektangel med post-it tejp. Stämplade gran och stjärna från grankramar som också maskerades innan jag ink-blendade med distress ink.
Färglade sedan med copics. 








Själva kortet stansade jag ut med en stitched rektangel die som jag stansade först halvvägs från ena hållet och sedan resten från andra hållet (se bilder)  för att få den anpassad och längre.
kortpanelen är sedan monterad på kortet med foam kuddar.






Missa inte att besöka Hänglar och Wings coola blogg eller deras Instagram för massor av mer inspiration!

I also share my cards and watercolors here:  My Instagram

https://www.instagram.com/peppermintpatty42/


Have a great day, hugs, Karin 

 



No comments: